IMOCA – Retour à la Base – Célba ért Weöres Szabolcs, megerősítette a helyét a Vendée Globe rajtjogért folyó versenyben

4075,6 tengeri mérföldet tett meg 13,4 csomós átlaggal

Weöres Szabolcs 28. helyen ért célba Lorient-nél a Retour a la Base szóló transzatlanti versenyen. A táv nagy részét egy víz alatti objektummal való ütközés köetkeztében sérült uszonnyal, majd a vízbe lógó rész teljes letörése után anélkül kellett megtennie. Ennek fényében különösen elismerésre méltó a teljesítménye és az elért átlagsebessége!

„Ez egy nagyon fontos verseny volt, ahogy ezt már többekkel beszéltük, mert ez volt az év egyetlen szóló versenye, már tényleg felkészülés a jövő évre és a Vendée Globe-ra” – nyilatkozott a szerdai befutó után Weöres Szabolcs.  – Nagyon komoly év áll mögöttünk, minden versenyen indultunk, ami az IMOCA osztályban volt, és minden versenyt teljesítettünk. Százszázalékosak vagyunk! Rengeteg mérfölddel lettünk gazdagabbak és rengeteg tapasztalattal. Mindenképpen egy nagyon pozitív és nagyon komoly tanuló év van mögöttünk. Óriási tapasztalatokkal, és rengeteg új tudással gyarapodtunk. Nagyon várjuk a jövő szezont is és boldogok vagyunk, az idei év a tavalyinál jobban sikerült.”

Egyébként szinte semmi jelentősége nincs annak, hogy pontosan hanyadik lett. Szabolcs 2020-ban lehetetlennek tűnő helyzetből vágott neki a terve teljesítésének, hogy Fa Nándor után második magyarként részt vegyen a vitorlás világ legnehezebb versenyén, a Vendée Globe kikötés nélküli szóló földkerülőn. Sokak szemében lehetetlen, de legalábbis nagyon nehezen elérhető célt tűzött ki, ám most, lényegében egy évvel a rajt előtt, az újabb két sikerrel teljesített transzatlanti menetnek is köszönhetően biztos résztvevőnek látszik a negyvenhajósra korlátozott mezőnyben.

Fotó:  Jean-Louis Carli / Alea / Retour à La Base

Fotó:  Jean-Louis Carli / Alea / Retour à La Base

Weöres Szabolcs és a New Europe immár 10167 tengeri mérföldet gyűjtött a rajtjogért, és megvan a kvalifikációja is – Fotó: Kerekes Zsombor

2024-ben még két transzatlanti verseny lesz a novemberi földkerülő rajtja előtt

A The Transat CIC 3000 tengeri mérföldet hozhat a rajtjogért mérföldeket gyűjtőknek, míg a május 29-én rajtoló, Európa felé tartó New York Vendée esetében a 3100 mérföldes táv 1,5-es szorzóval számolva 4800-at fog érni a futamot teljesítőknek.

Weöres Szabolcs jelenleg a kvalifikált új hajókat is beszámítva 34. a listán, és 10167 mérföldet gyűjtött. A sorban 39. Nicolas Trousselnek 6874 mérföldje van, ám jelenleg nincs támogatója és árbóca. Mögötte Clarisse Cramer következik 5985 mérfölddel, majd Violette Dorange-nak 5637 mérföldje van. Fontos lenne, hogy ők mindketten beférjenek az első 39-be, mert így maradna jó esélye Phil Sharpnak, aki a Pauger műhelyben épült OceansLab nevű hajójával tizennegyedikként nem férhet be a 13 új hajónak meghatározott kedvezményes rajtlehetőségbe, illetve a 2022-23-ra előírt kvalifikációt sem teljesíthette és gyűjtött mérföldje sincs. 2024-ben nyilván részt vehet a versenyeken. A negyvenedik indulót a Vendée Globe rendezősége jelöli majd ki, miután lezárult a válogatózás.

Jean Le Cam új hajójával az  utolsó pillanatban, napokkal később a mezőny után rajtolva, de teljesíti a feltételeket. Phil Sharpnak sajnos útban a Retour á la Base rajtjához vitorlázva az Atlanti-óceánon eltört az orrsudara, és így nem érhette el a martinique-i rajtot úgy, ahogy legendás francia ellenfelének sikerült.

Az OceansLab október 16-án vízre szállt, de Phil Sharp nem érte el a Retour a la Base rajtját – Fotó: Black Pepper

Retour a la Base: a hajók pozícióit mutató grafikus nyomkövető oldal és a verseny honlapja

















 

Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!