ILCA 6 VB 2024 – Érdi Mári indulhat az Éremfutamon, de ezúttal dobogóra már nem kerülhet

Átlagpontot kap a 10. futamra

Az argentínai ILCA 6 világbajnokság honlapján még nem találni információt a mai versenynapról és a megrendezett három futamról. Tartok tőle, hogy később sem lesz tartalmas hír, mert a versenyrendezőség ezen a téren eddig sem kényeztette el a szurkolókat.

Nem tudom, hogy milyen szél fújt, erős volt-e vagy gyenge, de sajnos az biztos, hogy ez a nap nagyon nem jött össze Márinak. De hát van ilyen. A tegnapi nagy kieső után jobban ment, de nem az első tízben, és a mai harmadik futamon, a vébé tizediken az eredménylistán egy 52 pontos DNF (versenyből kiállt) tűnt fel – talán még most is az látszik – , amivel visszacsúszott az összetett eredménylistán a 16. helyre. Vagyis messzire a holnapi tízhajós Medal Race-től.

Ilyenkor persze érdemes ránézni a hirdetőtáblára, és Mári óvott. A versenyből ugyanis azért állt ki, mert a 6. helyen vitorlázva kiszakadt a hajójából a vitorlabehúzó talpcsiga, amely ráadásul a kiülőgurtnit is tartja. Márpedig a hajókat a versenyrendezőség biztosította és sorsolással jutottak a versenyzőikhez. Ezt végül a versenybíróság méltányolta annyira, hogy Mári átlagpontot kaphat erre a tizedik futamra. Ugyan nem az összes futamának eredménye alapján, csak a döntő futamokon teljesítettek átlagát, az érintett menetet természetesen nem számítva. A zsűri döntéséről szóló jegyzőkönyvbe bekerült, hogy a rendezők tudtak arról, hogy hibásak a hajók, és a többin már ki is cserélték a csavarokat. Csak Máriét hagyták ki a sorból…

Az óvások még bizonyára zajlanak, így nincs még módosított eredménylista (22.30-kor), de úgy számolom, hogy Mári így (102,5 ponttal) a 9. helyre kerül, és indulhat a szerdai Éremfutamon. Ha a teljes versenyre kapott volna méltányosságból átlagot, akkor szerdán még dobogós helyre is hajthatna, ám így a legjobb esetben is csak az 5. helyig jöhet fel a Medal Race eredményével. Ahhoz nem csak neki kell nagyon jól mennie, mondjuk futamot nyerni, de az előtte állóknak a mezőny második felébe kéne szorulni. Akárhogy is lesz, túl a jó érzésen, amit egy sikeres záró menet nyújthat – az sem elhanyagolható –, de óriási jelentősége nincs annak, hogy hányadik helyen végez. (Csernus doki azt mondaná, ha nem sikerül: “És akkor mi van?” És milyen igaza lenne!)

Nem mentegetésként, de ha az első tízben végez a rendkívül erős világbajnoki ILCA 6 mezőnyben, az nagyszerű eredmény. Márpedig ott végez. Legfeljebb kissé elkényeztetett minket az augusztusi világbajnoki aranyával, és annak drukkoltunk, hogy címvédő lehessen. Mert szeretnénk, hogy örüljön! De az első tízben lenni egy sok szempontból extrém nehezített világbajnokságon, szuper teljesítmény.

Nem mai kép, nagyon nem mai. De, tetszik látni, hogy Mári milyen messzire néz? Ezen a képen éppen kilenc évvel előre. Hoppá? – Fotó: Carlo Borlenghi

Aztán meg, nem most kell a topon lenni, mivel Olimpia éve van!

Más esetben a világbajnokság lenne az év fő versenye, de idén más a helyzet. Ráadásul senki nem lehet folyamatos csúcsformában. Anne-Marie Rindom kiemelkedett a mezőnyből, már az Éremfutam előtt, annak eredményétől függetlenül megszerezte a negyedik vébé aranyát. Izgulhat is rendesen, hogy talán pontatlan a formaidőzítése? (Nem szeretnénk a helyében lenni, igaz?…)

Február 16-ától az Európa-bajnokság következik.  Szintén nagyon korai időpontban. Persze drukkolunk Márinak, mivel európa-bajnoki címe “még” nincsen, de akkor, ott Görögországban sem kell majd a csúcson lenni, már ami a saját teljesítményét illeti. (Persze ha majd az EB jól sikerül, akkor az “ráijesztés” lesz… része a formatuningnak.)

Csúcsformában az Olimpián kell lenni! Ott mondjuk remélhetőleg minőségi hajóval, amely nem hullik szét a döntő pillanatban, ez menni is fog.

Én mondjuk tudom, de ami sokkal-sokkal fontosabb: Érdi Mári pláne tudja.

Na? Izgul még valaki?

Ruji

Január 10-én, szerdán helyi idő szerin délben előbb az Arany csoport maradéka (11. helytől) rajtol egy utolsó futamra. 5 perccel később az Ezüst csoport. A legjobb tíz Éremfutamának tervezett rajtidőpontja 14.30, ami magyar idő szerint 18 óra 30 perc. Természetesen ezt a tervet az időjárás felülírhatja.

A verseny honlapja

Részletes eredménylista





















Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!