Arkea Ultim Challenge – Az időjárás behúzatta a fékeket az óriás trimaránokon

Kényszerű várakozás

Az élen már több, mint háromezer mérföldes előnnyel vitorlázó Charles Caudrelier szinte teljes leállásra kényszerült a Csendes-óceán legelhagyatottabb vizein. Szerencsére nem érte semmilyen sérülés, de túljutva a Némó Ponton – az óceán bármilyen lakott területtől legmesszebb eső pontján – kénytelen volt lefékezni. Ugyanis ha abban a tempóban rohan tovább, ahogy eddig tette a kikötés nélküli szóló földkerülő versenyen, akkor egy-két napon belül a Horn-fok felé vitorlázva a chilei partoknál 40-50 csomós szelekbe keveredne. Jelenleg nagyjából 1600 mérföldnyire van a hírneves sziklától, és a Maxi Edmond de Rothschild Ultim trimarán számára ez csak kétnapnyi vitorlázás.. (Az Indiai-óceánon 30 csomó feletti átlagot produkált!)

A képen a hajók február 2-i pozíciója és a február 4-i várható széltérkép látható, viharos szelekkel a chilei partoknál

Megálló vagy kerülőút

Hátrébb a versenyben az elmúlt héten második helyezett Sodebo 3 a tazmán Hobart kikötőjében állt meg technikai okokból. A Banque Populaire-t vitorlázó Armel Le Cléac’h pedig jelentősen északra tért ki a déli útvonalon romboló alacsonnyomású ciklon elől. Átvitorlázott Tazmánia és az ausztrál kontinens között, majd a Bass Strait után északról kerülte Új-Zélandot, hogy békésebb vízen maradjon.

Ahogy a déli féltekén közeledik az őz óceánokon különösen a negyvenedik-ötvenedik szélességi fokokon egyre inkább romlik az időjárás. Nem véletlen, hogy a földkerülő versenyek rajtját általában úgy időzítik, hogy ezen a szakaszon december-január hónapokban vitorlázhassanak a versenyzők. Most, egyelőre még nem köszöntött be a tavasz, de az időjárás ilyenkor már lassan megváltozik, és az óceán mind ritkábban mutatja a barátságosabb arcát.

A verseny honlapja 

A nyomkövetős térkép a verseny honlap nyitóoldal bal alsó sarkában lévő ikonról nyitható




Szállások

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!